Frågor och svar

Vi har listat några av de vanligaste frågorna vi får från våra kunder.

Beställningsinformation

Information om din beställning

Vi har inte möjlighet att debitera ditt kreditkort med ett högre belopp än det belopp som redan godkänts när du accepterade din beställning. Vi kommer dock att hjälpa dig om du har glömt något eller vill köpa mer än vad du redan har beställt.

Du har följande alternativ för att lägga produkter i din beställning:

Du kan göra en ny beställning och i kommentarfältet skriva, att du vill den beställningen levereras med en redan existerande beställning. Ange beställningsnumret till den existerande beställningen. Då kommer vi att säkerställa att de två beställningarna kommer att konsolideras in i en transport. Vi kommer också att se till att du bara behöver betala för det som en leverans och inte för två.


Detta gäller dock inte om beställningen är redo att levereras. Vi rekommenderar dig därför att kontakta oss +45 70 26 70 50 eller skicka ett mail support@outlet.dk för att kontrollera om det är möjligt beroende på din orderstatus. Vi kan inte garantera någonting om vi inte har haft möjlighet att kolla på din beställning.

Som ett alternativ kan du också annullera din beställning och göra en ny, med hela din beställning på en faktura, istället för två. Kom ihåg att skriva i kommentarfältet i den nya beställningen, att du vill att en redan existerande beställning ska raderas samt ordernummer för den, om du vill använda detta alternativ.

Vi rekommenderar alltid att du ringer +45 70 26 70 50 eller skickar ett mail till oss support@outlet.dk innan du använder något av ovanstående alternativ eller om du har några frågor.

Du kan också t.ex. ändra storlek eller ta bort en produkt om du vill. Ring oss på +45 70 26 70 50 eller skicka ett mail till oss support@outlet.dk .

Om beställningen endast innehåller produkter som finns i lager, vilket i webshoppen har en 3-5 dagars leveranstid, så tar det normalt 3-5 dagar för att få levererat beställningen beroende på land i Europa.

Om din beställning innehåller produkter som för tillfället inte finns i lager kan det ta mellan 3-8 veckor, beroende på vilken leveranstid produkterna hade vid beställning. Fördröjningen beror som vi inte har produkten i lager och vi kommer då att behöva få beställa det och sedan få det levererat från våra leverantörer i USA.

Om din beställning innehåller både lager och ej-i-lager produkter kommer leveransen inte att ske förrän alla produkter är leveransklara. I detta fall kommer leveranstiden vara samma som den produkt som har längst leveranstid.

Du beställning har skickats som ett paket och har en unik kollinummer (Track & Trace). Detta ger dig möjlighet att följa leveransen hela vägen från oss till dig. Kollinumret kan hittas i e-postmeddelandet du automatiskt fick när beställningen lämnade Outlet.dk. Du kan på www.gls-group.eu spåra ditt paket via kollinummer för att se var din order befinner sig.

GLS levererar normalt inom 3-5 arbetsdagar från den dagen vi skickade iväg beställningen. Om du inte har fått leveransen inom denna tidsram föreslår vi att du spårar paketet. Kontakta ditt lokala GLS-kontor direkt om status visar att GLS har försökt leverera försändelsen men att du har inte fått en anmälan. Du hittar all kontaktinformation på www.gls-group.eu.

Om du har några tvivel angående din beställning eller leverans är du välkommen att kontakta oss på +45 70 26 70 50 eller skicka ett mail till oss support@outlet.dk.

Alla försändelser som skickas inom EU kommer att levereras av GLS direkt till din dörr. Skulle du inte vara hemma när de försöker att leverera, kommer försändelsen skickas tillbaka till den lokala GLS-kontoret, där den kommer att ligga i 7 dagar tills den skickas tillbaka till oss. Du kommer att meddelas att de har försökt leverera ett paket till dig och hur du får leveransen från GLS.

Betalningsinformation

Information om betalningsprocessen

  1. Alla leveranser som betalas med kreditkort eller banköverföring har en kostnad på SEK 70,00  för leveranser med en standardstorlek och en vikt under 10 kg.
  2. För leveranser med en vikt av mer än 10 kg eller om de är utanför standardmåtten bestäms ett separat pris för varje gång.

Att använda ett American Sports Outlet Presentkort på Outlet.dk är enkelt:

  1. Hitta en produkt du vill köpa och lägg den i din kundvagn.
  2. När du checkar ut, kommer du att ha möjlighet att betala för hela beställningen eller en del av din beställning med ett American Sports Outlet Presentkort.
  3. Klicka bara på "Använd ett American Sports Outlet Presentkort," och ange ditt kortnummer och PIN-kod.
  4. Ditt kortsaldo kommer automatiskt att tillämpas på den totala ordersumman.

Om det totala värdet för beställning är mindre än det belopp på ditt American Sports Outlet Presentkort, kommer ett nytt presentkort på det resterande beloppet att utfärdas och skickas till dig. Om värdet för din beställning totalt uppgår till mer än det belopp på ditt American Sports Outlet Presentkort, måste du betala återstående kostnad med antingen kreditkort eller genom banköverföring.

Vid kreditkortsbetalning drar aldrig pengarna från ditt konto förrän beställningen levereras.

Men i vissa fall när du använder Visa Electron eller Mastercard gör kortleverantören/banken en automatiskt reservation av beloppet vid beställning. Detta betyder att pengarna redan är reserverade av din kortleverantör när du beställde och att pengarna inte längre finns på ditt konto.

För kunder utanför Danmark inom EU kan man vid beställning välja Banköverföring. Detta gör att du kan föra över pengar till något av våra bankkonton istället. Bankinformationen kommer att skickas till dig med beställningsbekräftelsen som du får med e-post efter att accepterat din beställning. All betalning med American Sports Outlet är upfront och produkterna levereras inte förrän pengarna har kommit till vårt bankkonto.

Outlet.dk har godkänts av Danska e-handelsfonden för att sälja och leverera varor via Internet. Detta är din garanti för en säker tjänst, både vad gäller tekniska aspekter såsom kryptering av uppgifter vid betalningar och användning av personlig information, men också i fråga om rent kommersiella aspekter för att säkerställa din returrätt, annullering, etc.

Du är alltid välkommen att ta kontakt med oss om du har några frågor om din säkerhet när du handlar över internet, Ring +45 70 26 70 50 eller skicka ett mail till support@outlet.dk.

Du hittar dina kontrollsiffror på baksidan av ditt kreditkort, normalt precis under eller till höger om din signatur. De första siffrorna tillhör ditt kortnummer och de kommande tre siffrorna är dina kontrollsiffror.

På vissa kreditkort med chip är kontrollsiffrorna precis ovan signaturen istället. På dessa typ av kort visas sju siffror i övre högra hörnet i signaturfältet. De tre sista siffrorna av dem är dina kontrollsiffror.

Ditt korts utgångsdatum består av månad och år. På nya kreditkort med chip kan ibland utgångsdatumet också innehålla en dag t.ex. 13.07.12. Du behöver dock bara använda månaden och året (07 och 12). Obs: Det lilla V:t efter utgångsdatumet är där av säkerhetsskäl och inte en del av utgångsdatumet.

Ditt kortnummer består av sexton siffror och finns normalt på framsidan av ditt kreditkort.

Följande kort kan användas på Outlet.dk:

                Paypal Logo

Visa, Visa Electron, Master/Eurocard, Maestrocard, JCB,  Paypal

Produktinformation

Vi rekommenderar alltid att textilprodukter tvättas ut och in i 30 grader. Kom ihåg att aldrig torktumla eller använda blekmedel för textilier med tryck. Tänk även på att Under Armour, match-och träningströjor, byxor och även NFL-tröjor är gjorda av nylon och polyester. Dessa tyger är känsliga och bör därför inte tvättas med produkter som har kardborreband eller blixtlås på, eftersom det kan förstöra tyget.

Läs och följ alltid tvättinstruktionerna på produkten.

Det är viktigt att sköta dubbskorna ordentligt så att behåller garantin och kvaliteter.

Följ därför alltid nedanstående råd:

  • Låt alltid dina dubbskor torka i frisk luft, och lämna dem aldrig på ett element eller nära annan direkt värme, såsom eld.
  • Lämna aldrig din dubbskor i en shopping-eller utrustningsväska. Ta alltid ut dem så att de får lufttorka.
  • Dubbskorna kan inte tvättas i tvättmaskin eller torkas i en torktumlare.
  • Rengör alltid din dubbskor efter användning, när de är smutsiga.
  • Dubbskor av läder bör behandlas med läderfett eller balsam.
  • Dubbskor med syntetiskt material bör tvättas med en våt trasa.

Om dubbskorna används på fel underlag gäller inte längre garantin. Som ett exempel kan du därför inte använda dubbskor med broddar på konstgräs eller grus om du vill behålla garantin.

Det är viktigt att sköta handskarna på rätt sätt för att behålla garantin och kvaliteterna för handskarna.

Följ därför alltid nedanstående råd:

  • Låt alltid dina handskar torka i frisk luft, och lämna dem aldrig på ett element eller nära annan direkt värme, såsom eld.
  • Lämna aldrig din handskar i en shopping-eller utrustningsväska. Ta alltid ut dem så att de får lufttorka.
  • Rengör alltid din handskar efter användning, när de är smutsiga.
  • Handskarna kan inte tvättas i tvättmaskin eller torkas i en torktumlare.
  • Handskar av läder bör behandlas med läderfett eller balsam.
  • Handskar av syntetiskt material bör tvättas med en våt trasa.

Om dubbskorna används på fel underlag gäller inte längre garantin. Som ett exempel kan du därför inte använda receiver-handskar när du spelar på linjen, om du vill behålla din garanti.

Garanti-och returinformation.

Information om hur du returnerar, ändrar eller använder din produktgaranti

American Sports Outlet har 14 dagars returrätt om produkten inte skulle motsvara dina förväntningar (förutom på Specialproducerade eller hembeställda produkter som inte kan returneras enligt den danska köplagen, punkt 12, 2.)

Om du vill returnera en vara detta görs genom att skicka tillbaka den till vår adress, inklusive en kopia av fakturan med en kommentar där du berättar att du vill använda din returrätt. Då kommer vi att betala tillbaka de pengar du betalt för produkten. Detta görs genom att ändra beloppet på den betalning du gjorde när du beställde produkten.

Om du vill ändra en produkt till en annan storlek eller annan produkt rekommenderar vi alltid att du returnerar produkten och be om pengarna tillbaka. Samtidigt kan du beställa den produkt du vill ha istället på Outlet.dk. Genom att göra så får du en snabbare hanteringstid och den produkt du vill ha inte blir utsåld. Om du vill returnera produkten och betala för returfrakt kan du också göra det. Kontakta oss för att få information om hur man gör det.

Använd alltid Posten (lågt prioritetspaket) och inga alternativa distributörer när du använder returrätten till att skicka tillbaka eller ändra en produkt. Du ska skicka produkterna tillsammans med en kopia av fakturan.

Skicka produkten till vår adress om du vill skicka tillbaks eller ändra:

American Sports Outlet ApS
Telegrafvej 5, Stuen
2750 Ballerup
Danmark

American Sports Outlet ger enligt dansk lag (danska köplagen) två års garanti från fakturadatum på tillverknings- och materialfel. Garantin täcker inte slitage eller fel som är direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, bristande underhåll, våld eller obehörig användning.

Garantianspråk på felaktiga produkter bör göras till American Sports Outlet av köparen inom skälig tid från dagen för notifiering. Om inte, så förlorar kunden rätten att göra garantianspråk.

Använd alltid Posten (lågt prioritetspaket) och inga alternativa distributörer när du använder returrätten till att skicka tillbaka en produkt och använda sig av garantin. Du ska skicka produkterna tillsammans med en kopia av fakturan. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader som du kan ha i samband med återlämnande av produkten när kravet är berättigat.

Skicka produkten till vår adress om du vill använda dina garantirättigheter:

American Sports Outlet ApS
Telegrafvej 5, Stuen
2750 Ballerup
Danmark